...

Nu har vi precis kommit hem från bowlinghallen. E spelade helt ok, så han är värd sina två bärs ;-) D skötte sig som vanligt exemplariskt. Han busade med farbror Glenn och Farbror Funck. Låg lite på mage på bordet och han lyfte huvudet jätte högt och höll det ett bra tag! Jag blev helt förvånad, våran duktiga pojke. Så mycket som han tränar borde hans nackmuskler vara enorma. :-) Han är så roligt med, för han vill stå hela tiden. Han fattar ju inte att han inte orkar, men det ska stås i knät och dansas. Han orkar i typ 10sekunder innan bener viker sig, vilar i en minut sen upp igen.. Herregud bättre om han lär sig hålla huvudet så man slipper vara så nojig över det :-)

Såg nyss på syrrans blogg, linkan88.blogg.se, att hon den härmisen valt samma tapeter som jag har gjort till vårat hus. Tror jag i alla fall, ha ha har inte så mycket minne över vilka jag valde.. Stressade mig igenom alla rum utom sovrummet och köket. Jag hade ju arbetat så för att få fram hur jag ville att toaletterna skulle kaklas, så när man skulle välja tapeter var jag trött på allt vad inredning innebar!
Vi tog oss en sväng förbi huset på väg hem från hallen, och de grannarna till vänster om oss hade redan flyttat in! Fuskit.. Men klart att det inte är så bra om alla på gatan flyttar samtidigt kanske.. Vi fick brev från JM igår om att vi är välkomna på slutbesiktning klockan 08:00 den 3januari.. Vi hade tillgång till huset en timme tidigare om vi ville kolla själva. Ska bli sååå roligt att se hur det ser ut! Får ångest när man tänker på att flytta.. Men sen när allt är flyttat och upp packad finns det ändå en massa att handla.. Typ gardinstänger, taklampor, nya köksmöbler, spjälsäng, hyllor osvosv.. DET däremot ska bli kul, att pyssla iordning det så som man vill. Vill inte ha för mycket saker så det ser stökigt ut jämt, men heller inte för kalt.. Ja ja det ordnar sig nog. Hade tänkt fråga mor om hon vill komma och hjälpa mig fixa iordning allt det där sista när allt är upp packat! Hon och Mirzet ( Es handyman) kan slänga upp lite stänger och lampor när vi varit och handlat det som behövs, eller hur mor? :-)

Igår slappade vi bara.. Jag orkade inte ens baka bullarna.. Det fattades mjölk också.. Så nu har jag handlat allt och det blir bak sen när E har lagat färdigt maten. Idag blir det pepparstek med potatisgratäng ;-)
Vi såg faktiskt på spåret igår.. Pensionärs vaning, jag vet, men det var ok. E den jäkeln fick ihop typ 25 poäng.. Ska inte ens nämna vad många rätt jag hade.. Jag drack två vinglas med Baileys, men sen orkade jag inte mer och vi gick och la oss vid halv tio.. Sen sov jag hela natten medans E skötte vår son. Lyxigt ;-)

Nu ska jag vika lite tvätt i väntan på maten, bye bye!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi det var faktiskt karl som valde dem tapeterna. jag valde till hallen och sovrummet. Mm jag tycket väl att e var såna som sommartjejen hade.. :)
Puss

2007-12-01 @ 16:53:30
URL: http://linkan88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0