Bruten skönhets sömn och gamla tanter!

Visst är det typiskt? Bara för att jag igår bestämde mig för att ta en sovmorgon så börjar snickarna i 2 lägenheter bort att föra ett väldigt oväsen vid 07:15! Ahh! Jag trodde att väggen skulle ramla över mig när som helst, va gjorde de egentligen!! Jag kunde inte somna om i det väsnet så det var bara att gå upp.. D rörde sig lite men somnade om lika lätt.. Han vaknade inte förrän vid nio, så han ville också ha lite sovmorgon. Suck, men jag får ta det en annan morgon helt enkelt!
Jag hade tänkt gå till öf här i backa idag, men D var så trött så jag ville inte väcka honom vid 12 så vi stannade hemma en stund. Men när han vaknade vid ett så åkte vi till bäckebol. Jag hade några julklappar till att köpa, men nu måste det vara nog..!! Tur att jag inte hållt räkning på hur mycket jag handlat för, då hade jag fått lite ångest. Men jag älskar som sagt att handla till andra, speciellt om de blir glada ;-)

När D tog en matpaus på ett café fick man en del blickar från alla pensionärer, såg att de tänkte "Men jösses amalia, vaför ammas inte en sådan liten pojk?" Ja Ni, om ni hade frågat hade ni fått svar. För det är helt skumt hur vissa tittar med fördömmande blickar. Som när vi var på frölunda torg med Lina och Ilean. Då blev båda pojkarna hungriga samtidigt när vi var på mcdonalds. Lina slängde fram booben och jag värmde flaskan. Det kom fram en jätte söt gammal tanta och sa till Lina :" Åhh, är inte detta det vackraste som finns?" Sen gav hon mig en arg blick och sa "Jaha, han äter ur flaska han". Sen vände hon sig mot Lina igen och berömde och såg så lycklig ut. Ha ha ja så kan det vara, de gamla vill ej se att man matar med flaska medans de yngre tycker det är "äckligt" att man ammat på "allmän plats". Aldrig att alla kan vara nöjda, men skitsamma, eller hur?

Vi hade tänkt att D skulle vara vaken till 20:30 idag.. Men de gick inget vidare, han höll på att somna när jag bytte blöja nyss så nu ligger han redan och sussar. Det blev inte ens något bad idag! Jag var också trött så jag orkade inte åka med till bowlinghallen. Tur de, för annars hade väl D varit värsta surpuppen där borta..! Nu käkade han vid halv sex, så om han sover längre än till 04 är det en sensation.. Men ställer in mig på att gå upp vid 02.

I morgon är det lussefirande på öf i backa. Lina och Dennis best buddy Ilean kommer också. Vi hade tänkt att baka efteråt, vad ska jag annars göra med alla ingridienser ;-) Ilean är snäll. Han bad hans mamma sätta in en grattis annons på http://www.family.se/vi/1037739.htm och igår var den med i gratistidningen Punkt.SE! Svärmor hade sett den och klippt ut den ;-)

Nej nu ska jag börja på min nya bok. Otrogen på öppen gata tog slut igår.. Dumt för den var bra. Nu får man väl vänta ett år innan fortsättningen kommer..
Ha det så länge!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja nu får du väl ändå sluta handla julklappar.. Hihi.. Nu har jag en STOR tv atttitta på.. Hihi..

2007-12-12 @ 19:25:46
URL: http://linkan88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0