Magplasket

Nu är det redan fredag igen, jag hänger inte med längre.. Även fast man ligger vaken halva nätterna så går dagarna jätte fort!
Inatt var första gången som jag inte hade ont någonstans i kroppen, mendet var ändå en "konstig" känsla i hela mig.. Så jag kunde inte sova ändå! Jag var på Magplasket för gravida tjockisar på lundbybadet första gången igår. Jag var ju lite nervös, då jag inte kände någon som skulle gå där.. Jag packade min badväska och tog mig ut till saabina. Ett bra tag sen man körde bil nu.. Men det gick bra. Parkeringen tll badhuset var en bit ifrån ingången, så det började med att jag fick pusta och stöna i några minuter innan jag kom fram.. Väl inne fick man en "passer klocka" som gjorde att man kom in i rätt dörrar. Jag var tidig, som alltid, men en annan tjej kom fem minuter senare, så vi snackade en stund. Sen var klockan 19 och våran gympa pass ledare kom och gav oss information mm. Vi var 16 st gravida och jag hade BF först, och självklart störst mage.. Fick förklara en massa gånger om varför den är så stor, men men klart att de får fråga! 
När väl passet började i vattnet var det helt underbart! Jag som känt mig som en elefant ett bra tag nu, flöt omkring som en fjäder ;-)
Det var väl kanske 40 minuter "gympa" och sedan var det avslappnings övningar och förlossningsprat! Mycket givande och otroligt skönt att flyta runt tyngdlös i det varma vattnet, så det var definitivt värt pengarna! Nu är det sju gånger kvar och jag får se om jag hinner gå på alla, bebben kanske vill ut tidigare!

Sen på väg hem så stannade jag på Hemköp.. Men det ångrade jag bittert.. Sååååååå Mycket folk och bara en kassa öppen! Jag som var helt slut i kroppen efter simmet höll på at tsvimma innan jag kom fram i kassan.. Men men.. Så sen tänkte jag att eftersom min kropp är så trött så borde jag somna som en stock. Men inte då.. Då började ju träningvärken.. Inte så konstigt när man inte rört sig på så länge!
Men jag fick några timmars sömn i alla fall.. E låg i sängen och snarkade, han hade varit på Åby och druckit lite bärs ;-)

Inatt börjar ju VM i friidrott, skönt! Så har man något att se på på nätterna!

Nej nu måste jag städa lite..

hejsvej

Kommentarer
Postat av: Maria

Tja gumman. Skratta gott nar jag sag kortet fran cypern. fina minnen. Jag skulle verkligen vilja se dig nu med magen i vadret. jatte frackt att du ska ha barn! ha det sa bra du bara kan och halsa alla goingar fran mig!!! puss och kram!!!

2007-08-27 @ 00:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0