En underbar natt!

Om man ser till min sömn alltså. Jag har sovit grymt dåligt det senaste, ofta vaknat tre fyra gånger, plus att jag varje gång varit vaken en-två timmar utan att kunna somna om. Så igår sov jag tills E kom hem vid 17! Då trodde jag aldrig at jag skulle somna igår kväll.. Plus att magen har krånglat och gjort väldigt ont hur man än har legat/stått eller gått.. Men igår somnade jag alltså runt 23, vaknade igen runt 4, MEN somnade direkt om och vaknade inte förrens nu, halv nio! Helt galet vad utvilad jag känner mig. Kan bara tänka mig vilken lyx det kommer vara om man ens får sova 4 timmar i rad om några månader, men låt mig nu vara glad för att jag sovit bra i natt! :-)
Så idag kommer jag kanske få någonting gjort.. Tänkte ta ut och sortera alla mina kläder, i en "passar fortfarande" hög och sen lägga bort resten.. Kommer bli helt knäckt av allt som inte passar längre, men bara att bita ihop, inte långt kvar!!

Som sagt, jag känner mig som en helt annan människa idag och funderar t.om. att ta en promenad till affären i regnet för att köpa lite potatis.. Hmm.. Ja de får det nog bli sen..

Jag har även drömt en massa konstigt, som vanligt. Men i natt så hade jag i alla fall ordnat en kräftskiva ute på svärmors lantställe. Det var hur mycket folk som helst där, alla från mitt nya jobb, alla från det gamla, alla från min gamla gymnasieklass, alla unga från E:s jobb, massa bowlingfolk, alla släktingar som är under 35 PLUS att alla hade respektive, eller en kompis med sig.. Jag var helt knäckt att det kommit så mycket folk, men alla ville "fira" sista festen med mig och E innan vi blev föräldrar. Ha ha så alla söp och hade det jätte trevligt och jag gick runt med alkoholfria drinkar och minglade. Men det började som alltid regna så resten av festen fortsatte i div. bilar och tält. Ha ha ja kul hade jag i alla fall!
Jag brukar gå på antingen kräftskiva eller midsommarfirande hos min polare Jannicke i Stockholms skärgård, men i år blir det som ni förstår inte så. Lite trist då det blivit en fin och rolig tradition :-)

Nu är det redan fredag och denna veckan har gått sååå fort. Det menas att om några dagar är jag inne i vecka 30 redan! Sjukt!

Jag var hos läkaren i onsdags och hon hade redan skrivit klart alla papper innan jag gick in! Så nu är jag sjukskriven fram tills min havandeskapspenning börjar den 21 augusti. Men herregud vad ska jag hitta på så länge!! Nu har jag haft semester i fyra veckor redan, sen sjukskriven i tre veckor sedan är havandeskapspenningen 2 månader.. Så jag kommer alltså ha varit hemma i 4 månader när bebisen föds, det är helt galet! Så länge har man inte varit ledig sen innan man började förskolan.. ha ha och det är ju några år sedan... Tur att E samlar på tvserier.. Jag har tänkt börja med 24 nu, men jag väntar tills jag blir uttråkad, för det måste man bli någon gång under 4 månader tycker man.

Jag åker nog hem igen till mor och far i början av nästa vecka. För sedan efter det så börjar BM kontrollerna vara oftare, vi ska gå på olika kurser och jag ska börja på Magplasket. Hi hi ja magplasket låter roligt och kommer nog vara hur skönt som helst. Det är 70minuter i veckan i 8 veckor. Ska bli gött att flyta runt som en säl i det varma vattnet.. Sen så vet jag ju inte hur länge jag orkar köra bil själv så långt. Redan nu är det jobbigt att sitta i bilen i 90 minuter och jag kan tänka mig att det inte blir lättare ju större magen blir.. Vi ska också bygga om lite här i lägenheten om två veckor så det tycks vara ett bra val av mig att åka hemhem nästa vecka.. 

image23

Jul på Liseberg 06. Snart är vi där igen, har ni börjat tänka på julklapparna? ;-)
 



Nej nu ska jag ta och slappa lite i soffan med en Kalle Anka tidning, det är jag värd när jag sovit så bra!
Ha de gött!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hör av dig när du är i dalsland!!!
Puss

2007-08-03 @ 17:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0